TBLine Cerified Mimecast Reseller

SaaS with a Face

Enterprise Strategy Group Whitepaper

De gerespecteerde analistorganisatie, Enterprise Strategy Group, heeft een gedetailleerd marktonderzoek gedaan naar de voordelen van SaaS-e-mailmanagement en de prestaties van de verschillende leveranciers. Het rapport, “SaaS with a Face: Klanttevredenheid bij Cloud-gebaseerd E-mail Management”, is gebaseerd op onderzoek bij 248 organisaties die een SaaS- e-mailmanagementoplossing gebruiken. Hoewel het SaaS-model door de respondenten gezien wordt als belangrijk voor de “business”, ervaren zij dat bij de klantondersteuning nog veel te verbeteren valt met een sterke invloed op de klanttevredenheid. Download hier het rapport.

Enkele conclusies

E-mail is een van meest gebruikte SaaS-toepassingen. De top-3 van de meest belangrijk functies zijn anti-spam, antivirus en archivering. De meest genoemde voordelen van SaaS zijn het uitbesteden van de infrastructuur en de ondersteuning en het vermijden van investeringen (van Capex naar Opex). 55% van de SaaS-e-mailmanagement respondenten ervaart de kostenvoordelen door het verminderen of elimineren van de IT-infrastructuur en 52% zegt dat de complexiteit is gereduceerd.

Ondersteuning en klanttevredenheid

De Mimecast-klanten in dit onderzoek lieten een hogere servicetevredenheid noteren, waarbij 86 procent aangaf 'live' contact te kunnen hebben met een supportmedewerker, in vergelijking met de 61 procent die zeiden dat dit kon bij andere SaaS-leveranciers. Daarnaast werd de korte wachttijd bij Mimecast gewaardeerd; slechts 8 procent werd geconfronteerd met lange wachttijden. Van de ondervraagde niet-Mimecast klanten meldde meer dan de helft (57 procent) een traag reagerende klantenservice, uiteindelijk resulterend dat slechts 58 procent van deze respondenten bij hun huidige SaaS- provider blijven. Contrasterend is dat 85 procent van de Mimecast-klanten bevestigt te zullen blijven bij Mimecast's SaaS-e-mail managementplatform. Onder de respondenten, zegt slechts 37 procent dat ze een 'dedicated' customer service manager voor hun organisatie heeft, 27 procent heeft moeite met het vinden van de juiste persoon om het probleem op te lossen, slechts 25 procent zei dat hun SaaS-provider klantgerichte online training biedt, en 18 procent meldde dat hun SaaS-provider de service level agreement (SLA) volledig mist. Download het rapport.
Mimecast • E-mailbeveiliging • E-mailarchivering • E-mailcontinuďteit • File archivering • Unified Email Management • Lync archivering • Grote bestanden verzenden • Mobiele Apps Vraag offerte Downloads • Whitepapers • Analistrapporten • Brochures • Solution Briefs • Video's Nieuws • Persberichten • Nieuwsberichten • Inside Mimecast Over ons • TBLine en Mimecast • Contact Whitepaper: SaaS with a Face Saas with a Face infographic
Klik op de infographic  om te vergroten
Saas with a Face SaaS Functies
Klik op de afbeelding  om te vergroten
Saas with a Face SaaS voordelen
Klik op de afbeelding  om te vergroten
Oplossingen • Microsoft Exchange • Office 365 • Productiviteit en mobiliteit • Compliance • Postini verlaten • Fusies en acquisities
Klik op de afbeelding  om te vergroten
Mimecast Oplossingen Downloads Nieuws Over ons Vraag offerte