TBLine Cerified Mimecast Reseller

Informatiewerkers worden ‘Inbox Workers’

Nieuw onderzoek van Mimecast toont aan dat meer dan de helft van een werkdag aan e-mail wordt besteed en daardoor de rol van de 'inbox' verandert. De afhankelijkheid van e-mail van 'Information Workers' zorgt dat ze 'Inbox Workers' worden, zij besteden het grootste deel van hun tijd aan e-mail en mijden sociale media op het werk. Dit blijkt uit nieuw onderzoek. Het onderzoek, de tweede in de Shape of Email serie, naar het werken en frustraties met e-mail van de gemiddelde werknemer, is uitgevoerd onder 2.500 informatiewerkers in de VS, het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika. Het rapport stelt dat de gemiddelde informatiewerker vier uur per dag e-mail gebruikt, gelijk aan 37 volledige dagen van 24 uur, 111 werkdagen, of 888 werkuren. Gebruikers zijn ook gefrustreerd door de beperkingen van e-mail; slechts 25% van de gebruikers geeft aan in hoge mate tevreden te zijn met de e- mailfunctionaliteit. Een op de drie verwacht dat e-mail en sociale media convergeert in de komende vijf jaar.  Het is duidelijk dat e-mail moet evolueren om te voldoen aan de eisen van de moderne informatiewerker, die e-mail niet alleen ziet als een communicatiemiddel, maar ook als documentopslag, archief, zoekmachine en een platform voor samenwerking.

Dus, wat is een 'Inbox Worker'?

En hoe weet u of u er een bent? Hier zijn een paar aanwijzingen:

U gebruikt uw inbox als een standaard file server met zoekfunctie - Niet meer alleen een hulpmiddel voor het verzenden en ontvangen van berichten. Een 'Inbox Workers' e-mailaccount is de standaard opslagwijze, archief en plaats waar naar documenten of informatie wordt gezocht: 86% van de ondervraagde e-mail gebruikers zoekt documenten of informatie vanuit hun inbox of emailarchief. Echter, e-mailsystemen zijn veelal niet ontworpen om snel en verfijnd te zoeken. Zoekopdrachten nemen gemiddeld twee minuten in beslag, wat duidt op een gebrek aan intelligente van de zoekfunctie, en dragen bij aan de enorme hoeveelheid tijd die elke dag aan e-mail wordt besteed. Ondanks dit vindt een op de twee gebruikers (49%) dat e-mail de behoefte aan andere vormen van bestandopslag vermindert. Uw gebruik van e-mail op het werk is niet beïnvloed door sociale media - 'Inbox Workers' gebruiken sociale media, maar vooral voor persoonlijk gebruik. De opkomst van sociale media heeft weinig invloed op hun e-mailgebruik: E-mail heeft de voorkeur boven social media bij alle samenwerkingsvormen, inclusief documentatie- uitwisseling (de voorkeur van 91% van de respondenten), het regelen van een bijeenkomst (de voorkeur van 89%) het opvragen van informatie (88%) en het delen van standpunten en adviezen (72%). 78%t van de e-mailgebruikers zegt dat sociale media het gebruik van e-mail bij klantcontacten niet heeft verminderd en 76% zegt dat de behoefte aan e-mail om te communiceren met collega's niet is afgenomen. 74% van de gebruikers is van mening dat het delen van informatie serieuzer wordt genomen in een e-mail dan via sociale media. Uw liefde voor e-mail kan leiden tot 'slechte' gewoonten: 39% van de informatiewerkers verzendt en ontvangt regelmatig zakelijke e-mail buiten de werkuren, maar 25% van de e-mailgebruikers geeft toe dat ze laat in de avond e-mails hebben verzonden puur om "commitment" te tonen. 75% zegt dat ze later spijt hebben van gezonden e-mails en met 40% verwijdert onterecht e-mails. Zorgwekkender is dat 10% van de ondervraagden toegaf dat zij e-mails lezen in andermans inbox. U houdt ervan betrokken te zijn en geïnformeerd te blijven - 'Inbox Workers' willen een emailkopie ontvangen, ook al zijn het onbelangrijke berichten: Bijna de helft (45%) van de e-mailgebruikers vindt het nuttig om te worden gekopieerd op interne e-mails en 35% vindt CC e-mail heel nuttig om de externe communicatie voortdurend te volgen. Slechts een op de vijf (21%) is van mening dat CC e-mail te veel wordt gebruikt. Dit zou kunnen verklaren waarom 40% van alle ontvangen e-mails als functioneel of van geringe waarde wordt beschouwd en slechts 14% van alle ontvangen e-mails als bedrijfskritisch wordt bestempeld. E-mailgebruikers ontvangen gemiddeld 32 e-mails per dag met in totaal 4,5 megabytes aan data, 39% verzendt meer dan 100 e-mails per dag.

IT-organisaties overschatten de invloed van sociale media op het

e-mailgebruik

Bij de eerste uitgave van Mimecast's Shape of Email Report dacht een op de drie beslissers binnen IT- organisaties dat het gebruik van sociale samenwerkings-tools de afhankelijkheid van zakelijke e-mail zou verminderen. Dit wordt niet bevestigd door de huidige ervaring van de werknemers: 32% van de IT-medewerkers denkt dat dergelijke tools de behoefte aan e-mail vermindert bij communicatie met collega's, slechts 24% van de informatiewerkers is het hiermee eens. 30% van de IT-managers denkt dat sociale media de behoefte aan e-mail bij klantcontact beïnvloedt , slechts 22% van de gebruikers vind dat ook. Meer informatie en ook andere onderzoeksresultaten in Mimecast's Shape of Email Report.
Mimecast • E-mailbeveiliging • E-mailarchivering • E-mailcontinuïteit • File archivering • Unified Email Management • Lync archivering • Grote bestanden verzenden • Mobiele Apps Vraag offerte Downloads • Whitepapers • Analistrapporten • Brochures • Solution Briefs • Video's Nieuws • Persberichten • Nieuwsberichten • Inside Mimecast Over ons • TBLine en Mimecast • Contact Shape of Email Infographic Eindgebruikers
Klik op de afbeelding en vergroot de infographic
Oplossingen • Microsoft Exchange • Office 365 • Productiviteit en mobiliteit • Compliance • Postini verlaten • Fusies en acquisities
Home  Nieuws  >  Nieuwsberichten  >  Informatiewerkers worden ‘Inbox Workers’ 
Mimecast Oplossingen Downloads Nieuws Over ons Vraag offerte