TBLine Cerified Mimecast Reseller

Bird & Bird

Spam buiten de deur en een wereldwijde e-mailcontinuïteit en archivering

Bird & Bird, een internationaal advocatenkantoor met 1.600 werknemers in 16 landen, selecteerde in eerste instantie Mimecast’s e-mailmanagementoplossing om spam buitende deur te houden. De aanzienlijke groei van Bird & Bird’s emailmailomgeving als gevolg van een reeks fusies en de opening van nieuwe internationale kantoren, betekende dat er een sterke behoefte was om hun systemen 24x7 beschikbaar te hebben, waardoor e-mailcontinuïteit erg belangrijk werd.

Uitdaging

Bird & Bird gebruikte en andere cloud-based e-mailbeveiligingsoplossing. Deze dienst was niet betrouwbaar en had belangrijke veiligheidsproblemen. Spammers richten zich op de interne distributielijsten en partners klaagden over onaanvaardbare hoeveelheden ongevraagde e-mails die toch werden doorgelaten. De leverancier slaagde er niet in om deze problemen aan te pakken en dit noodzaakte IT-directeur Karen Jacks om een alternatieve oplossing te zoeken.

Oplossing

Bird & Bird selecteerde Mimecast in eerste instantie om de e-mail security services, business continuity en disaster recovery, met een onmiddellijke prioriteit om het spam-probleem op te lossen. "We zijn gecommitteerd aan cloud-gebaseerde e-mailmanagement, als onderdeel van het bedrijfsbeleid om “groene” technologie te stimuleren. Door de cloud-oplossing verminderen wij het aantal servers en onze opslagcapaciteit on-site, maar we voelden ons in de steek gelaten door onze vorige leverancier", legt Jacks uit. "Mimecast heeft een goede reputatie en een uitgebreid klantenbestand in de juridische branche, en na enig onderzoek bleek dat collega IT-directeuren maar wat graag Mimecast aanbevolen. Mimecast werd een voor de hand liggende keuze voor ons." "We organiseerden een wereldwijde transitie van al onze 1600 gebruikers naar Mimecast op hetzelfde moment", zegt Jacks, eraan toevoegend dat ook al was dit een groot project, de omschakeling was vrij eenvoudig. "In eerste instantie zagen we hetzelfde probleem weer, spam via de distributielijsten, maar dankzij Mimecast’s Customer Support team werd het probleem eens en voor altijd opgelost." Mimecast biedt aanvullende functionaliteit, "Het beleid kan worden toegepast op landniveau om o.a. onze activiteiten te ondersteunen uit Azië, en er zijn functies, zoals de ‘digest message’, wat betekent dat gebruikers nu hun eigen quarantaine kunnen beheren. Mimecast lijkt zich te onderscheiden van andere aanbieders door zijn bereidheid om met klanten oplossingen voor hun specifieke problemen te ontwikkelen, met add-ons zoals Mimecast Mobile Access, en zij zijn leidend als het gaat om innovaties", besluit Jacks. Hoewel Bird & Bird al een robuust ‘business continuity’ plan had, is Mimecast's ingebouwde e-mailcontinuïteit is een belangrijk voordeel. " Mimecast zorgt voor continuïteit en disaster recovery en geeft het bedrijf meer veerkracht. Wij hebben nu meer vertrouwen in de diensten die wij leveren ter ondersteuning van ons e- mailplatform", versterkt Jon Spencer, Infrastructure Manager bij Bird & Bird. "We gebruikten Mimecast’s e-mailcontinuïteit tijdens een recente verhuizing van een kantoor en onze gebruikers werkten gewoon door, zonder enig probleem.”

Van Enterprise Vault naar Mimecast

"Na het zien van de voordelen van Mimecast voor e-mailbeveiliging en continuïteit en de goede zoekmogelijkheden van het 58 dagen e-mailarchief, zijn we begonnen om de vervanging van Enterprise Vault met Mimecast's 10 jaar archief te onderzoeken," zegt Jacks. Bird & Bird had Enterprise Vault geïmplementeerd in hun kantoor in Londen. Echter, toen ze de wereldwijde e-mailarchiveringsstrategie vormgaven, realiseerden ze zich dat het huidige systeem niet goed te integreren was met het document management systeem, WorkSite, en men vond ook dat een cloud-gebaseerde service veel beter geschikt was voor bedrijven met een actief MVO-beleid. "Het had absoluut geen zin om een Enterprise Vault-server in elk van onze grotere kantoren te installeren, en als je de back-ups, de licenties, en het benodigde personeel voor het beheer in aanmerking neemt, hebben we aanzienlijk veel tijd en geld bespaard door te kiezen voor de e-mailarchivering van Mimecast " Jon Spencer merkt nog op: "het feit dat Mimecast beveiliging, continuïteit en archivering levert in een geïntegreerd platform en ons wereldwijd kan ondersteunen onderscheid hen van de concurrenten”.
Logo van Bird & Bird, klant van Mimecast Mimecast • E-mailbeveiliging • E-mailarchivering • E-mailcontinuďteit • File archivering • Unified Email Management • Lync archivering • Grote bestanden verzenden • Mobiele Apps Vraag offerte Downloads • Whitepapers • Analistrapporten • Brochures • Solution Briefs • Video's Nieuws • Persberichten • Nieuwsberichten • Inside Mimecast Over ons • TBLine en Mimecast • Contact Oplossingen • Microsoft Exchange • Office 365 • Productiviteit en mobiliteit • Compliance • Postini verlaten • Fusies en acquisities Mimecast Oplossingen Downloads Nieuws Over ons Vraag offerte